fredag 16 februari 2018

Snö snö snö

Kul att det vart snö ett helt sportlov, när hände det senast?
Vicke och Pontus har vart iväg på en tvådagars och åkt skidor i Sunne.
Vi hade tänkt åkt upp till Bjursås och hälsat på i år igen.
Men jag pallade inte detta i år.
Därför fick killarna åka på korttur själva.

Utomhus är det plusgrader och snön slutar aldrig falla.
Jag var ute på förmiddagen med barnen och skottade snö.
Två av våra grannar är iväg på skidsemester och vi hjälper då dem med skottning under tiden.
Men det kan vara bra svettigt att skotta tung snö som höggravid.
Många sammandragningar blev det.
När jag började med grannens garageuppfart så kom den nyinflyttade grannen ut och hjälpte mig.
Så himla snällt, han hade sett mitt slit från fönstret och ville hjälpa till.
Så jag behövde "bara" ta garageuppfarten så löste han alla gångar fram till dörren.

Det är lite skillnad på att bo i hus mot lägenhet, men skulle aldrig välja bort huset.
Hur mycket snö det än skulle komma.

Nu är det helg och vi hade tänkt åkt på utflykt under morgondagen.
Men Pontus pappa är inlagd på sjukhuset här i Skövde så han kommer att vistas där under morgondagen. Själv siar jag mer snö? får bli en lektur utomhus iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar