söndag 22 april 2018

Det går bra nu.....

Varannandagvärkar håller i sig för mig.
Numera = övertygad att myten om den luriga trean stämmer. Varannandag har jag fått kraftiga sammandragningar/Värkar som gjort att jag klockat och trott att NU är det på gång. Gårdagen var inget undantag. Det blev ingen utflykt till Silverfallen. Vi vågade helt enkelt inte. Mina SD var kraftiga och gjorde ont. Dem kom regelbundet vart 10:e min i vilande form och gick ner till 5-7 min så fort jag var uppe och grejjade. I början av natten höll det i sig och jag trodde då att NU!!! NU är natten här då jag ska få träffa mitt älskade barn.

Jag somnade nog vid tvåtiden, vaknade några gånger av SD men imorses var allt som bortblåst- IGEN!!!!

Lurad, enligt historiken kommer detta bli en lugn dag och sen drar allt igång imorgon igen.

Pontus vårstädar trädgården för fullt.
Krattat löv, letat hundbajs utanför häcken, gräver upp buskar, vattnar nysådda gräset.  Ella har fått leka i trädgården och nu är ovanstående borta vid lekplatsen.
Ikväll kommer Vicke hem igen.
Då blir familjen nästan komplett igen.
Vi saknar bara bebisen...

1 kommentar:

  1. Men åh. Hejja dig ändå. Det du gör just nu måste väl bland det jobbigaste... utdragen fysisk smärta med mentala prövningar. Kämpa på (vet att det knappast från eller till, men ändå).♡♡

    SvaraRadera