torsdag 5 april 2018

KONSTIGT

Syns det att denna tjej var vaken mellan två och fem denna natt? och att hon sedan fick gå upp vid 7 för att följa med till MVC och därefter till förskolan (där hon inte sov något)??

Själv tycker jag att hon ser oförskämt pigg ut. Orättvist... för denna natt har vart förjävlig rent ut sagt. Jag har vart så arg/ledsen/uppgiven. Pontus är sjuk men går och jobbar ändå så vi har försökt sova i olika sovrum. Mest för att jag INTE vill bli dålig igen precis innan BF.
Någon gång inatt så åkte en stor ram ner från en hylla när jag drog igen dörren, ja kanske lite hårdare än nödvändigt.

- glassplitter överallt.

Då satte jag mig bara och storbölade!
Till slut fick jag Ella att somna om.
Först då fick jag tummen ur och började klocka mina värkar som kom hyfsat regelbundet. Värkar på ca 1 min som kom var tredje min. Jag somnade ifrån eländet vid 6 tiden. Så hann sova 1 timma innan det var dags att gå upp.
Jag kan säga att jag var som en levande död under hela morgonen. Satt på mvc och kände mig helt off. Vid mätningen ville jag bara få somna. Ella var med då hennes dagistid inte börjar förrän 9.
Men min barnmorska är alltid väldigt go mot Ella. Idag fick hon hjälpa till att mäta och lyssna på hjärtat. Hon fick även mäta magen på mig. Barnmorskan visade Ella vart bebisens rumpa och för var. Så Ella kände för fullt och vart helt fnissig.
Idag skrev vi förlossningsbrevet men jag hade inte så mkt önskemål. Jag passar mig för att lägga massa krav på barnmorskor typ som "jag vill att ni är såhär och såhär mot mig" som jag sett att många väljer att skriva. Jag fick med att jag är öppen för förslag beroende på hur förlossningsarbetet fortlöper. Det viktigaste var att jag önskade få vara kvar på BB tills amningen kändes bra.
Efteråt tog Pontus med Ella till dagis fastän det var jag som skulle lämna.
Skönt, själv satt jag och storbölade hela vägen hem bakom ratten (i egen bil såklart). Kom hem med min molande "mensvärk" fram och bak. Åt knäckemackor och gick och la mig.
Sov till ett och vaknade upp och kände mig åter som en människa.

Får se om det blir något med detta lr om det bara är jobbiga förvärkar. Jag hoppas även att Ella får en bättre natt... för det är inte läge med nattstrul just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar