tisdag 24 april 2018

MVC, HINNSVEPNING OCH EN SVÄNG TILL FÖRLOSSNINGEN

Besöket hos min barnmorska gick bra.
Igår var det sista gången vi träffades innan BF.
Bedömningssamtal på förlossningen är bokad.

Hinnsvepningen genomfördes och den var smärtsam.
Jag hann med en hisselfie innan jag for hemåt.


Alltså, den hinnsvepningen var inte att leka med.
Ca 1 timma efteråt fick jag en blödning (teckenblödning) och strax därefter drog djävulska värkar igång. Hade en värkvila på 1-3 min innan nästa värk.
Jag var hemma själv och bölade vid varje värk för det gjorde så ont.
Snacka om mesig!

Jag åkte in på en kontroll hos förlossningen.

Men behövde göra lite mer jobb hemma innan den aktiva fasen.
Värkarna är regelbundna och gör ont.
Men jag har 1 cm tapp kvar och enbart öppen 4 cm.
Bm ville ha bort mer av tappen innan hon tyckte det var lönt att låta oss stanna kvar.

Bm trodde att vi ev. skulle vara tillbaka på förlossningen på kvällen/natten....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar