söndag 8 april 2018

Hurra

Bortsett från att jag missat x antal gånger inatt så har hela familjen sovit HELA natten. Hurra!!! Jag vaknade utvilad halv åtta och strax därefter började Ella pipa "mamma" från sitt rum. Sen hade vi morgonmys en stund. Alltså tvååringar är så jäkla härliga. Alla roliga saker som hon säger. Kanske är de bara roligt för föräldrarna (?!) Men igår så låtsades jag vara sur och pratade med arg röst.
Hur Ella löser det?

- Inte vara arg på mig... slappna av!!!!

Bröt ihop lite av att min tvååring ber mig att slappna av på ett sånt där drygt sätt.

Vi hade lite funderingar på att ätit hotellfrukost idag. Men alla är så rossliga/ snoriga så vi fick äta frukost hemma istället. Kanske kan få en ny chans till detta nästa helg.

Idag vårstädar Pontus utomhus.
Krattar sten på gräsmattan, sopar uppfart och grejar. Jag borde hjälpa till men hade så ont efter igår så drar mig lite för grovjobb. Just de, gissa vad jag gjorde igår?!

Framåt fyratiden vart jag så rastlös så jag drog med familjen på en cykeltur bort till KSS för att pumpa cyklarna.
Nu visade det sig att KSS inte släppt på någon luft i slangarna än. Typiskt...
Men jag propsade på att cykla vidare och hemåt över Aspö. Hur svårt kunde det va att cykla en bit i vecka 39?

SVÅRT, visade det sig.
Fy fan... magen tog emot.
Sammandragningarna många och stundvis även väldigt onda.
Det var som två onda cementklumpar till ben som försökte trampa runt pedalerna.
Det visade sig att jag inte riktigt pallade med kyla + ansträngningen så fick världens jobbigaste astmaanfall vid Aspö.
Jag valde att försöka ta mig hemåt innan de andra som lekte. Det visade sig att all is inte var bortsmält så var tvungen att ta mig igenom ett riktigt jobbigt parti med is, modd och snö. Sist men inte minst monstergrusbacken upp till oss.
Jag kom hem och kräktes.
Kul utflykt jag hittar på.
Efteråt kunde jag bara skratta åt skiten.
Men fy fan vad ont jag hade i kroppen efteråt. Rygg och rumpa höll på att gå av kändes det som. Men som tur är vaknade jag utan sån smärta idag.

Tips; cykla inte alltförlångt om det inte behövs när du närmar dig BF.
Finns ingen prestige i att bestiga isiga vägar :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar