tisdag 18 februari 2014

ÄNTLIGEN ÄR DENNA DAG ÖVER...

SKOLA
Först pressade jag och Emelie en 103 sidor lång pp presentation.
Sen bar det av mot föreläsning 1 där temat var "narrativ metod".
Säger inte så mycket för de flesta, jag fattade inte heller vad det var innan...

lite slitet? vandaliserat? que?


FAMILJELIV
Efter skolan var det dags för sonens utvecklingssamtal i skolan.
1 ½ h tog detta och det är kul att få bli uppdaterad med utvecklingen.

Man var bra mör när man kom hem, blodsockret var nere i fotknölarna 
och trött var jag...

När jag förhörde sonen på hans läxa la jag mig på hans matta.
Sen måste jag somnat.... Jag vaknar, med sonens täcke på mig.
Sonen ligger bredvid på mitt stora täcke och massa kuddar och läser bok.
Måste lyckats sova i nästan en timma :S
Hur trött är man då om man somnar på ett golv?

senast igår sa jag "nu kommer det ingen mer snö"
... tydligen livsfarligt att säga:


JOBBUTSIKTER
Ringde en tidigare arbetsgivare idag och tackade nej till jobb i sommar.
Även om jag vet att det hade varit nästintill omöjligt att arbeta de olika skiften som varje vecka bjöd på så kändes det ändå lite tråkigt. 
Nu är det mer svart på vitt att jag antagligen aldrig mer kommer
 träffa de arbetskollegor som man faktiskt tyckte väldigt mycket om.

Så nu är det med lite pirr i magen som jag faktiskt inte vet exakt vart jag kommer landa i sommar.Jag har muntligt blivit lovad en anställning i Mariestad, 
men detta kommer inte bekräftas än på ett tag tror jag.
Sen har vi behandlingshemmet som tidigare i år inte kunde 
garantera att det faktiskt skulle finnas ett sommarvikariat att gå på till sommaren. 
Därför väljer jag att söka mig till andra ställen.
Känns lite synd ifs. magkänslan säger att jag kommer 
göra dem besvikna om de senare kommer erbjuda mig ett vikariat.
Gillar det jobbet, personalen, ungdomarna, läget, hästarna.
Men tänker att jag kan faktiskt gå på timmar i sommar hos dem ändå.
Blir denna sommaren som förra, har jag inget emot att arbeta ihjäl mig 
om jag väl är barnledig.

Förra sommaren var nästintill alla vänner iväg under sina semesterveckor.
Helt förståeligt såklart, hade gjort likadant om jag hade 4 veckors semester :P

ROLIGHETER 
Imorgon far vi till Mariestad.
Mamma ska vara barnvakt åt sonen och jag ska äta middag hos en fin kille.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar