fredag 2 september 2016

Återbesök hos kiropraktorn

Idag var mitt återbesök hos kiropraktorn.
Killen jag var hos sist var sjuk och de hade försökt få tag i mig hela dagen utan resultat
(de hade missat en 0:a i mitt nr).

Men tur var väl det, för jag fick komma in hos en annan kille.
Han har både min kompis och sambo haft så jag har hört massor av gott om honom.
Jag fick dra min historia lite snabbt igen och han kände igenom min rygg.
Just idag hade jag inte ont, men det hade jag på Gran Canaria.
Han kände att jag hade låsningar i ryggen och då jag aldrig behandlat tidigare så tyckte han det var värt ett försök att testa med att ta bort låsningarna genom att knäcka.
Det var verkligen ingen fara på taket alls...Jag har hört folk säga att det låter HÖGT och att det gör ont... obehagligt m.m
Men i mitt fall var det helt okej,

Han knäckte mig på två olika ställen och mina låsningar satt på höger sida medan jag har haft ont/ känningar i vänster sida. Väldigt vanligt tydligen, man kan då bli överrörlig.
Tydligen kunde jag uppleva "träningsvärk" i ett par dagar och jag skulle vara försiktig under tiden.
Sen kunde jag gå på´t igen.
Jag fick en till övning som jag ska använda för bålträning.

Så glad att jag hamnade hos "min nya" kiropraktor.
Fast honom behöver jag inte besöka igen om jag inte får problem med låsningar igen.
Då ska han hjälpa mig att rätta till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar