tisdag 6 september 2016

Bebisgos, barnhäng och BVC

I söndags drog jag och Ella iväg till Götene för att kolla när Vicke spelade match.
Efteråt stannade vi till hos min vän Hanna som precis fått en liten tjej.
ÅÅååå vilken liten söt, jag fick en riktig ahaupplevelse... "ÄR DE VERKLIGEN SÅ SMÅ?"
Galet söt var hon också.
Det är så roligt för att det kommer mer såna småttingar snart.
Jag har 2 till vänner som går och vankar omkring i väntan på BF.
Spännande spännande :)

Igår hade vi fikagäster och däribland fanns Telma som är 2 veckor äldre än Ella.
De två tjejerna var lite som dag och natt.
Telma var lugn som en filbunke och var supernöjd med att sitta på ett ställe och leka med en leksak, undersöka och titta... Ella, not so much. Hon kryper hit och dit och ställer sig lite överallt och slänger leksaker kring sig. Att det kan vara så olika, så tidigt i åldrarna.

Vi var även på BVC igår på 10 månaderskontroll.
Vi pratade mest om Ellas utslag kring munnen, men bestämdes inget nytt då vi sedan tidigare bad om en remiss till hudkliniken och dit ska vi idag. Jag håller tummarna för att de ska ge rätt salva som kommer hjälpa Ella. Hennes utslag har vart vattniga i helgen och är så hemskt att se sitt barn ha sån klåda att hon kliar sönder sig mot allt. Hon väger nu 11,6 kg och är 75 cm lång.
Så hon slår i taket på vikten, men inte riktigt på längden haha.
Men tycker att hennes mage är något mindre nu när hon rör sig så mycket.
Men rumpan är fortfarande bootylicious och vecken på armarna är kvar.
Nu ska vi inte till BVC förrän 12 månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar