torsdag 8 september 2016

Dag 2 på behandlingen

Vilken krut det var i salvorna vi fick på recept..
Ella har knappt kliat sig i ansiktet och det har redan börjat läka ihop fint.


Dock fick jag krypa till korset och ringa hudmottagningen för att be dem att skriva ut en ny salva av befintlig då Ella lyckades få ner en tub bakom tvättmaskinen.
Tvättmaskinen i sin tur är fastkilad i en bänkvariant och gick inte att rubba pga tyngd, otympligt grepp och även om vi hade fått ut tvättmaskinen hindrades den av en dörrkarm några cm därifrån.
Vi försökte förgäves komma åt tuben genom underskåpet som står mellan tvättmaskin och torktumlare. Det fanns en pytteliten springa som jag mosade in min hand mellan.
Det skavde lite och jag grävde och grävde med handen.

Jag lyckades få ut en pekbok- inte vår
Men tydligen tillhörde den huset.
Tur var väl det, då jag upptäckt att jag slängt ALLA Vickes gamla pekböcker i grov kartong.
Nu har Ella "fått" sin första pekbok LOL!!!

Hittade även en griffeltavla.
Så det är inte bara vi som får ner saker i den lilla springan.

Hursomhelst, behandlingen känns så jäkla lovande.
Kanske kommer vår lilla docka bli som alla andra barn kring munnen!?
Jag håller tummarna att sår och klåda håller sig långt bort från Ella i fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar