måndag 26 september 2016

Tandsprickning

Ett foto utanför huset tidigare idag efter vårt äventyr


Jo, tandsprickning

Mer tänder är på G då Ella dreglat och kliat sig i munnen i flera dagar.
Lösb*js m.m
Idag fick jag se att det var en röd prick (blod) där tanden ska tränga upp.
Coolt tänkte jag, att lyckats få se händelseförloppet.
På eftermiddagen fanns det inte längre några spår av den röda pricken.
Istället hade det trängt igenom en liten liten bissing.
Så sött med ett gäng "risgryn" i munnen.

INNEBANDY

Ikväll var jag och Vickes pappa iväg på föräldrarmöte för innebandyn.
Egentligen borde väl Pontus också vara med, då det berör honom också.
Men någon måste ju stanna hemma med Ella :P
Älskar denna förening, så välskött och bra människor i styrelsen.
Det finns en underbar röd tråd genom hela idrotten.
Men iaf, alla föreningar består av ideela insatser från oss föräldrar.
För två år sedan ställde jag upp som Sibbenansvarig (cup) från vårt lag.
Då ingen annan kunde bemöda sig.
Jag har väldigt svårt att inte ställa upp när alla andra tittar upp i taket.
Denna gång försökte jag verkligen hålla mig ifrån det.
Men ledarna frågade en gång och sedan två gånger.
Alla låtsades som det regnade.
Så efter en lång inre vånda så sträcker jag upp handen och säger att jag kan ställa upp och vara lagförälder. 

Kom dock på att Vicke inte alls vill spela i år så fick ta det lite snabbt efteråt.
Dock har Vicke och hans pappa gjort en deal att han ska spela fram tills jul och sen får han bestämma sig då. Mest för att det är lite bråttom med allt.
Imorgon ska klubbkläderna beställas osv.

Så det löste ju sig....
Så nu är jag lagförälder........!!!!!!

Så imorgon ska det shoppas...
Träningsställ, klubbkläder, väska, strumpor.
Kommer gå på ca 1500:- sen nya skor på det.
Hoppas han kan ha samma klubba som i våras.
Nu är det ändå "ok" då vi är två stycken som delar på alla omkostnader kring idrotten.
Men fy 17 vad dyrt det måste bli om man har ett par, flera barn igång samtidigt som varje halvår ska betala medlem/spelaravgifter + nya kläder för förening/lagsammanhållning.
.... och då är fotboll och innebandy (som jag har erfarenhet av) relativt billiga sporter.

Undrar vad det ska bli av Ella?
Individuella sporter? lagsport? bokslukerska? dans? sång? musik? 
Ingenting alls?
Får Pontus bestämma ska hon spela hockey och golfa.
Får jag bestämma så blir det dans och någon form av lagsport.
Alltid nyttigt med lagsport :P

Men givetvis ska hon få välja själv.
Vicke gick i knatteskutt, vilket var kanon.
Då fick de prova en ny sport varje vecka.
Skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar