fredag 23 september 2016

FÖRBEREDELSER

Ikväll ska vi ha släktkalas på Juvelvägen.
Det är Pontus släkt som kommer hit från Grästorp, Vara och Nossebro.
Ska bli himla kul, jag gillar verkligen det gänget.

Det har vart så kul att planera detta.
Först och främst skickade vi ut inbjudningar med snigelpost.
Mest för att jag själv skulle älska att få en inbjudan per snigelpost.
Men det är inte så vanligt idag, mer vanligare är ett Facebookevent.
Pontus rimmade en hälsningstext och sen fanns även instruktioner med.
Släkten tyckte vi skulle ha knytkalas.
Så vi ska ha pajknytis med en stor dessertbuffé.
Väldigt skönt att bara dela ut saker till andra.
En familj ska göra ett musicquiz, en annan är aktivitetsledare för kidsen.
Några familjer ska ta med vin, en annan ska baka sitt supergoda bröd.
Vi har även lejt bort chips, godis m.m.

Själv står vi för välkomstbålen, sallad m.m
Det blir alltid m.m på såna här tillställningar.
Jag har letat i flera dagar efter de "perfekta" engångstallrikarna.
Jag vill inte ha vita, trökiga.
Jag vill inte heller ha såna mindre varianter, utan stora fina.
Fanns hyfsat stora på Ica, men då stod det BBQ på dem.
Jag har väl i princip gett upp och funderar på att ta fram porslinet.
Men vi är 30 pers så det blir en del disk då......


Vi har småstädat huset hela veckan och det börjar bli redo.
Jag själv är inte redo, jag räknar iskallt med att Vicke passar Ella lite efter skolan så jag får hoppa in i duschen. Raka benen kan ju vara nått om man ska ha klänning ;-)

Just det, igår satte jag ÄNTLIGEN upp de två sista ramarna över tv:n.
Tog bara 6 månader att få tummen ur.
Har även spikat upp lite mer foton på fotoväggen vid trappan.
Problemet är att jag behöver bygga på höjden.
Vi har väldigt högt i tak och jag har en bild i huvudet över hur jag önskar att fotoväggen ska se ut.
Men vi når inte... 
Svårt att ställa en stege i en trappa och sen våga klättra upp högt, högt upp och börja hammra.

Ska hålla utkik efter en extremt lång människa.

Nä, nu sover Ella och jag har det sista av städningen kvar att utföra.
Jalla Mia!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar