tisdag 27 september 2016

TRÖTT I MÖSSAN

Vilken dag!!!

Den startade med en besiktningstid 8.30.
Där biljäveln inte godkänns pga ett ganska löjligt fel.
Felet var att handbromsen inte använts mycket vilket har lett till fel.
Han pratade om att det inte var miljövänligt.
Jag fattade som vanligt inte så mycket kring biltermer.
Men ok, Pontus har alltid sagt till mig att inte använda handbromsen vid parkering.
Så nu fick han äta upp sina ord.
Men det handlar inte så mycket om vem som har rätt och fel.
Utan att bara felsökningsavgiften på verkstaden är på 1500:- sen tillkommer lagning/ byte av handbroms + arbete. Sen ska bilen besiktigas igen.
Jag som var så glad över att vi hade extra mycket pengar över denna månaden.

- Hej då pengar (bil nr 2 ska besiktigas om en månad)

Jo, jag och Ella fick ta första bästa buss från centrum till akuten.
Vickes pappa ringde mig och berättade att Vicke åkte ambulans från skolan till akuten.
Han hade på något sätt krockat med en stenmur och sedan fallit ned från den och landat på bakhuvudet. Ja ni hör ju att historian låter konstig, kort och gott hade det nog gått väldigt fort.
Efter smällen med backen hade han svimmat av en stund och därav (misstänker jag) ringde personalen efter en ambulans.

Mitt hjärta var i halsgropen och så fort vi kom av bussen så rusade jag till akuten.
När jag såg min fina, älskade son ligga på observationsbritsen, sådär liten och bräcklig brände tårarna bakom ögonlocken. Men såg att om jag skulle börja gråta skulle han börja gråta så fick bita ihop.

Men det hade gått bra, han hade mitt i allt lite änglavakt.
Ögonlocket var som en pingisboll och med en fin röd färg.
Han kommer få posera på årets skolfoto med en blåtira...
Men ögonbrynet var intakt, hade det spräckts hade det antagligen vart lite mer traumatiskt för alla inblandade, även om ett spräckt ögonbryn inte är livshotande.

Han mådde illa och var yr.

Men under tiden vi väntade på läkaren så tyckte jag nog att han kvicknade till.
En sjuksyrra gav honom isglass och en festis i väntan.
Ella vaknade efter 45 min i vagnen och jag smet in i deras personalrum som vi en tidigare gång fått använda. Där micrade jag en flaska ersättning och gav i lugn och ro.
Men det gick bara att ha Ella med på akuten en kort stund efter det.
Hon var inte nöjd med att bara vara stillsam kring oss.
Hon tyckte akutvagnarna var intressanta och alla sladdar...
Så vi fick knalla hemåt.

Så jag missade läkaren, som uteslöt en allvarligare hjärnskakning.
Utan Vicke hade en lättare variant och Victors pappa skulle ha vak på honom varannan timma inatt.
De fick dock röntga hans arm då den gjorde ont.
Resultatet var en uttänjd led där extra vätska samlats.
Men det är en finare förklaring på blåmärke va?
Har för mig att jag hört något sånt!?

Imorgon ordinerades han vila, dvs= ingen skola.
Sen fick skulle han känna efter hur det känns....

Vi skulle egentligen åkt och provat/beställt innebandoutfiten tillsammans ikväll.
Men jag fick åka själv... med Ella.... som inte var nöjd när vi åkte.
Med andra ord grät hon hjärtskärande från att jag startade bilen.
Hon kippade efter luft bak i bilen för att hon var så trött och ledsen.

Det blev INTE bättre av att jag åkte till fel sportbutik heller.
När jag kom till INTER SPORT, insåg jag att jag inte var vid TEAM SPORTIA!
Den felkörningen kändes som en evighet med Ella bak i bilen.
På Team Sportia var det rörigt... och tro f-n det när en hel förening ska prova kläder samtidigt.
Sen att jag ska stå där och ögonmåtta vad jag tror blir bra storleksmässigt var... lite övermäktigt.
Bilresan hem var likadan som dit, hjärtskärande gråt bak i bilen.
Tårar och snor överallt.....
När vi väl kom hem och kom innanför dörren var jag också gråtfärdig kan jag lova.

Vissa dagar är bättre än andra, och även sämre än andra.....

Imorgon kommer Vicke till oss och får vara här medan hans pappa jobbar.
Håller tummarna att natten går bra och att han redan är på bättringsvägen.

Jag tänker gå och lägga mig nu och vakna upp imorgon till en helt ny dag med helt andra förutsättningar. Mina älskade barn kommer må bra och jag kommer orka städa upp all oreda Ella ställt till med idag, vilken jag inte orkade att städa upp.
- Det kör vi på!!!

Tack och hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar