lördag 24 september 2016

SLÄKTKALAS

I fredags kom då Pontus släkt på besök.
Kvällen vart lyckad.
Det här med att vara fru över mitt egna hushåll är fortfarande så nytt och oerfaret.
Jag satt nog inte ner förrän vid tio på kvällen.
Det var ett virrvarv utav att fixa disk, mat, byta soppåsar, besvara frågor i farten. Lokalisera vart i huset Ella skrek och var superledsen, ge Ella mat, byta på Ella, plocka glas, serva barnen på övervåningen, läxa upp sonen.... Ja, så första delen av kvällen var inte direkt superharmonisk.
Men det gick.......
Efter vi hade ätit fick jag lite hjälp av några andra KVINNOR.


Jag blir lite sur bara över att tänka på det.
Varför är det ALLTID så?
Inte ens min egna sambo kom och hjälpte mig.
Utan det behövdes andra släktingar av det kvinnliga könet.

Snefördelat om nått?
Pontus kom ut en snabbis i köket och lyfte typ 1 tallrik och då fick han beröm direkt över att han skött allt så bra. WTF? Jag hade roddat inför kalaset en hel vecka.

Dock fick min pv dåligt samvete och städade 1 ½ timma efter jag gått och lagt mig.

Jaja, efter tio på fredagskväll parkerade jag arslet på en stol, hällde upp ett glas vin (äppel/kanel förstås). Nina hade förberett norskt kareoke till oss.
Jag och Pontus fick börja, han fuskade under halva quizet.
Han började nynna på refrängen direkt istället för att nynna på det som han faktiskt hörde.
Konstigt att hans lag plockade poäng?

Ella sov som en liten ängel under natten fram tills halv nio på morgonen.
Helt okej!!
Men jag var trött ändå på lördagsmorgon.
Vi hade bestämt att vi skulle ses klockan 11.00 uppe på Billingen för naturmys.
Segt, men gick bättre när vi kom upp dit.
Vi promenerade, grillade korv och pinnbröd, fikade, tjötade och barnen lekte i skogen.
Superhärlig dag!

På eftermiddagen skulle vi egentligen gått på fotboll mot cancer men familjen pallade inte det efter en halvdag utomhus :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar