söndag 18 september 2016

SÖMNBRIST, VÄRKARBETE OCH FOTBOLL

Jag ska absolut inte gnälla, då min en kär vän har legat i "pinvärkar" de senaste dygnen.
Pinvärkar är något som man inte önskar sin värsta fiende.
Det är värkar som gör så ont så man tror att man är öppen 20 cm och ska föda när som helst.
När de i själva verket luras, och de gör ingen nytta alls med själva öppnandet.

Vad jag är stolt över henne, att hon orkar kämpa på.
Snart är bebisen här vännen!

Igår åkte jag och Ella till en kompis i Stöpen och hennes familj.
Blev bebislek och pizza, perfekt kväll :)

När vi kom hem fick hon vara med sin pappa och hans kompisar en liten stund innan hon stensomnade i sin säng för natten. Pontus har haft en intern golftävling här för sina kompisar från Grästorp. Många återbud blev det så de vart 4 till slut.
Kanske var pyttelite skönt ändå med tanke på sängplatser :D

Jag drog mig tillbaka och satte på en väldigt dålig film som hette "by the sea" med Brangelina i huvudrollerna. Se inte den om du inte är ute efter att ha långtråkigt.
Det enda bra med filmen var att det är fascinerande att se dessa två människor.
Så otroligt vackra är det paret!

Killarna drog så småningom ner till stan och jag själv skulle sova.
Men det gick inte... jag låg och tänkte på min födande kompis och efter ett tag insåg jag även att jag inte kunde somna utan min fina sambo. Det var för tomt bredvid mig helt enkelt.
Så låg vaken och väntade och tänkte "snart kommer dem hem".
Klockan tickade och tickade... Framåt tretiden ramlade de in!
Det bars in en brun påse från Mc Donalds... jag undrade vad det var och vipps kom Pontus upp till sovrummet med en skål med pommes och chicken nuggets till mig.
Det är kärlek det haha!!!

Mätt och med kärleken bredvid så började jag slumra.
Men innan jag hann till John Blunds värld så vaknade Ella och bara flinade åt mig när jag tyckte hon skulle lägga sig ned. Så det var bara att ta ett blöjbyte och en flaska käk och lägga ned igen.

SEN.... sen, kunde jag äntligen somna in.

Denna dag har alltså vart ganska "mör".
Ella vaknade vid åtta och då tog Pontus henne och gick ned efter en stund så jag fick sovmorgon ända till halv 10. GUDOMLIGT UNDERBART!

FOTBOLL!

Vi var iväg till Stenstorp för nästsista matchen för säsongen.
Då Pontus golfade valde jag att hoppa in och hjälpa Henrik, en av tränarna.
Det var lite meckigt med Ella men det gick till slut.
Blev en ganska trökig förlust men bara att bita ihop och komma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar