fredag 16 september 2016

HÅRSVALL?

Ella vart välsignad med en stadig kalufs redan vid födseln- precis som sin bror.
Men istället för att få mohikanfrill (tuppkam med rakade sidor) vid tidig ålder så har hon istället fått klippa sig hela två gånger tack vare att hennes fastrar är frisörer båda två.
Det har toppats runt om och klippts ned på hjässan för att övrigt hår ska få växa ikapp.

Häromdagen så klagade Ellas pappa över att det ser roligt ut med den typiska tofs-mitt-på-huvudet.
Han menade på att håret är för långt för den typen av tofs....


Så igår testade jag att göra två tofsar med lite mer hår underifrån.
Det blev sådär.
Håret på sidorna har inte hunnit växa till sig så pass att det blev bra.
Får försöka göra en "knort" längre bak på huvudet och även börja använda hårspännen lite mer.
Sen ska jag banne i mig lära mig att göra en utåtbakad fläta.
Jag kan bara inbakade, men de är inte så fina.
Men utåtbakade flätor verkar så krångliga?!
Någon av mina vänner som kan?

LÄR MIG I SÅNA FALL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar