fredag 16 september 2016

POTTRÄNING MED BABYBJÖRN

Vid 10 månaders kontrollen på BVC fick vi hem en broschyr om potträning.
Man ska visst börja INNAN barnet lär sig gå.


Jag insåg direkt att det här skulle vi börjat med för längesen.
På den tiden då Ella inte kunde ta sig upp från pottan själv och sen iväg.
Jag beställde en potta på Jollyroom då det var 100 spänn billigare än Babyproffsen.
(Dock insåg jag nu att jag valde fel pottjävel- en med hög rygg hade vart perffa)

Så nu har potträningen börjat.
Jag köpte en pedagogisk pekbok med såna där små hål med tyger i.
Typ "kyckling- ja men då finns det gult fjunigt tyg som sticker ut"
Jag tog av blöjan och satte Ella på pottan, ihop med boken.
Det gick en stund sen ville hon av.
Jag lät henne svassa iväg utan blöja och lät henne ställa sig mot kamingrinden.
Enligt mina tolkningar så började där hända något.
Man kunde se och höra!
Jag satte henne återigen på pottan...
Men där tog det stopp, antagligen har jag orsakat dagens förstoppning nu.
Vi höll på så några gånger.
Men då jag inte ville att pottan ska bli ett tvång fick hon fara iväg när hon kände för det.
Resultatet: en stor forsande kisshög utanför tvättstugan.

Även kommit på att det är nog bra att köpa in ett gäng paket med "snibblöjor" igen.
Annars lär man offra massor av rena up and go blöjor i jakten på pottkiss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar