lördag 10 mars 2018

Äventyr efter 48 h isolering

I torsdags vaknade Ella upp med en rinnande näsa- igen!!!
Hon hade ju för fasen inte ens blivit kvitt sin förra förkylning. Iaf under dagen så kräktes Ella, inte bara en gång utan två gånger. Sista gången vart det lite överallt.
Det var bara att ställa båda två i duschen och sen börja tvätta och skrubba.
Jag ställde in mig mentalt på maginfluensa med Ella och sen även hos mig. Men... kväll och natt kom och inget mer hände. Så då fick vi uthärda 48 h isolering för att säkra upp.

Men idag kunde vi äntligen komma ut och se oss om lite.

Vi genomförde Ellas favorit: åka stadsbuss ner till stan.

Så vi lämnade våra bekväma bilar på garageuppfarten och körde kollektivt.
Planen var att besöka PoP och köpa en vindfleece till Ella. Jo men Tjena!!
Blev lite mer än så + en dotter som gastar om och om igen i butiken: "Men ja bajsar "

Nej, det blev aldrig något bajs förrän typ 4 timmar senare. Men bra att hon signalerar så att alla hör. Förutom PoP blev det en liten runda på stan. Förutom mer kläder till Ella så lyckades jag äntligen sälja in såna militärgröna cargobyxor hos Pontus- nöjd!

Var kul att genomföra en "utflykt " med familjen, men väl hemma var Ella övertrött och bröt ihop. Sen så däckade både hon och jag i några timmar. Det tar på krafterna att shoppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar