torsdag 15 mars 2018

Dagens höjdpunkt?


När vi får åka och hämta Vicke på skolan, är det dagens höjdpunkt numera?
Tidigare har vi iaf vart ute och skottat en stund per dag eller två.
Även fast man kan klä på barn tillräckligt med utekläder så vägrar jag att vara utomhus numera.
Det är främst luftvägarna/lungorna som är piss hos mig just nu.
Jag vet redan att allt förvärrades när jag var utomhus och skottade när kylan var som värst.
Jag vägrar därför att vistas utomhus när inte ens "frisk luft" hjälper i mitt fall.

Men Ella är uttråkad, stackaren...
Hon har börjat leka rollekar där hon tar på sig ytterkläderna och låtsas att hon ska gå ut och göra någonting.

Natten var pissig då jag hostade tills jag kräktes.
Jag fick lägga mig på soffan där nere för det kändes allvarligt talat som jag inte fick någon luft i vårt lilla sovrum.

MEN, dagen har trots allt vart bra.
Vi bägge har vart pigga och Ella hade ingen feber idag, inte heller några tårar över ont öra.
Så nu kanske det värsta är över?
Vi båda kunde sova någon timma vid eftermiddagsvilan.
Jag sov tills jag vaknade av en hostattack som gjorde att jag....
Ja, vadå? Kräktes såklart.
Mysigt värre...

Nu är Vicke iväg på innebandyträning, Pontus är påväg hem och Ella sitter bredvid mig i soffan och kollar på Nicke Nyfiken.

Längtar tills helgen då hela familjen är hemma,
eller ja... delvis iaf.
Tror det är hockey på fredagkväll?
Innebandy på lördag... eller var det hockey på söndagen?
Å kommer inte ihåg.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar