lördag 31 mars 2018

OFFENTLIGGJORT À LA SOCIALA MEDIER

Idag gick jag public med graviditeten.
Jag kom på att det kanske var nödvändigt att förbereda mina följare på Instagram på alla kommande bebisbilder. Så kan man avfölja om man inte pallar med en till sådan omgång :P 


När jag väntade Ella år 2015 la jag upp det "obligatoriska" ultraljudsbilden runt vecka 19.
Jag var hur orolig som helst och fick jättefint stöd av mödravården.
Den graviditeten fick jag både hinnsvepning och igångsättning i slutet.

Denna graviditet har jag vart coollugn och OM det har dykt upp någon orolig fundering har jag alltid fått svar på det direkt. Totalt har jag fått göra 10 ultraljud.
Det är väldigt mycket.... 
Men jag är glad över att mödravården följer upp enligt rutin om det är något som kan vara fel.

Som ni kunde läsa igår så storstädades nästan hela huset.
Jag hade hur ont som helst när jag gick och la mig.
Innerst inne hoppades jag att nu, NU måste det väl sätta igång.
Så att vakna upp denna morgon och inse att allt städande var förgäves i igångsättningssyfte.
Snacka om att man kan bli på dåligt humör.

Idag ska vi fira lite påsk här hemma.
Det brukar vara jag som är evenemangsplaneraren här hemma.
Denna gång kunde jag inte bry mig mindre.
Därför är jag tacksam över att Pontus och Jonte vart duktiga och planerat.
Killarna ska handla mat och laga mat.
Barnen ska få leta påskägg i trädgården.
Eftersom vi kommer vara tre gravida på plats så ska vi börja tidigt för jag tror ingen av oss är sugna på att sitta uppe till 2-3 på natten som det lätt kan bli annars.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar