torsdag 22 mars 2018

Sista jobblunchen på läääänge!!!

Nu har jag gjort sista dagen på jobbet på länge. Dagen började med flex på morgonen. 9.30 var jag på jobbet, tog ett planeringsmöte, gjorde lite överlämningar till kollegor och sen flexade jag ut 11.30.
Fastän jag har kämpat med att bli av med min intjänade flexbank så lyckades jag inte tömma den. Synd... nu är det många timmar som brinner inne då det inte sparas tills jag kommer tillbaka.

Anyhow!!! 11.30 gick jag och lunchade med Sandra. Sista sushin på länge...
Jag gick även en sväng på stan efter lunchen innan jag gick tillbaka till jobbet och gjorde klart det sista. (Lämnade tillbaka dator och mob). Därefter gick jag en liten runda och sa hejdå.
I min nya grupp var avskedet rätt svalt.
Jag kramade om Erik som följt med sen förra gruppen. Annars så var det mest hejdå å ha det bra. Ingen sammanhållning whats so ever. Är väldigt skönt att vara ifrån jobbet just nu. Inte bara pga omorganisationen utan för att alla mina "nära" kollegor har nyligen slutat pga andra jobb eller föräldraledighet. Finns liksom ingen kvar som jag direkt klickat med.

Nu börjar Ella 15 h dagis då jag börjar plocka dagar för bebisen. Skönt att kunna ha den möjlighet till vila + att hon har det fantastiskt bra där. Win-win!!!

Imorgon vi dock lediga båda två och då ska vi till Babyproffsen  (Ellas favvobutik så är lite orolig för att vi inte ska komma därifrån) och även köpa ett dubbelvåffeljärn. På lördag blir det heldag i Grästorp, vi väljer att åka sista gången dit nu och sedan tacka nej till alla kalas som kommer i april. Jag vill inte åka 1 timma bort från hemmet när vi bor 5 min från förlossningen. Även om förlossningen ev. Inte akutstartar så har jag bestämt mig för att ta det lugnt i april och vila så mkt som möjligt. Vi kommer inte ens åka till Kungshamn över påsk, vilket vi alltid brukar göra. Men är för riskabelt i vecka 37 känner jag.

På söndag kommer Vicke hit och han har påsklov då. Jag har lurat lite på vad man ska hitta på med honom. Men kommer inte på så mkt.. ska lura lite till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar