fredag 23 mars 2018

Företagshockey

Min man blev signad för andra gången på kort tid.
Förra helgen blev han signad av GIK över en söndag.
Han fick då spela (gubbhockey) med sin modersklubb och även sin storebror.

Idag spelade han företagshockey med... ja, jag vet faktiskt inte vilket företag han spelade med?
Hockey som hockey tycker jag.

Jag kan inte påstå att jag förstår mig på hockeyregler och har inte heller någon vilja att lära mig.
Jag och Ella satt och tittade i 20 min sen ropar speakern ut att detta var period ETT.
SUCK tänkte jag, hur många jäkla perioder ska det då vara?

MEN, jag vill ändå slå ett slag för min fina sambo.
Han är väldigt duktig på skridskor och har ett sånt där lugn/ rutinerat sätt på isen.
Jag tycker därför att det ändå kan vara rätt kul att titta på honom när han spelar.
Han ser rätt cool ut ändå.


Ella var helnöjd då hon fick låna lillebrorsans vagn till Billingehov.
Ja, what to say? hon löööve att åka vagn.
Hon ville inte ens gå ur vagnskrället när vi kom tillbaka hem.
Tur att jag tog beslutet att införskaffa en syskonvagn.
Det skulle nog inte gå annars.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar