måndag 12 mars 2018

förvärkar och tvåårstrots

Halva natten gick åt till förvärkar.
Hyfsat regelbundna, så pass att jag försökte klocka med appen.
Men jag somnade hela tiden ifrån det.
Ärligt talat så har jag svårt att ens uppskatta hur länge det höll på.
Men att det handlade om minst 10-15 st är jag helt säker på.

Vart ändå rätt fundersam.. vad händer?
Är det på gång?

Nu i efterhand:
Nej det var inte på gång, då hade jag nog inte kunnat somna ifrån hela tiden.
99,9 % säker på att det handlade om sådana där äckliga förvärkar.


Vaknade som vanligt upp med ömmande hals och snorig näsa med nysattacker.
Just "näsproblemet" hade lagt sig lite när jag sökte mig till VC.
Men efter VC har det kommit tillbaka, så kan väl dra slutsatsen att det inte var så bra att sitta på VC med alla andra sjuka människor om man själv bara ville bli friskare.

Vi (jag och Ella) skjutsade Vicke till skolan och körde vi soffhäng.
Ja, tills Ella bröt ihop i en riktig härlig tvåårstrots.
Det hela startade med att jag inte lyckas att sätta på "rätt" sång på youtube.
Ella har även gått tillbaka med talet, hon kan prata väldigt bra för sin ålder.
Men numera vill hon gärna prata som en bebis.

Jag satte på klipp efter klipp, men inget var rätt.
Allt var fel och skrikandet var igång.
Hon var hungrig och jag erbjöd mig att laga hennes favorit- delikatessköttbullar.
Absolut inte sa hon- bla bla bla...
Det hela slutade med att hon fick gå och lägga sig.
Uppenbarligen pallade hon inte att gå upp så tidigt som halv 7.
Ska by the way googla på tvåårstrots nu så jag kan hantera denna underbara period på ett bättre sätt.

DAGENS MÅL:
- Duscha
- Hämta Vicke och matkassar
- Vara världens bästa mamma som pratar med en lugn och pedagogisk röst resterande av dagen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar