lördag 17 mars 2018

Fascinerad

Ellas nya favorit på Youtube är 4 vuxna i PoP tröjor som sjunger och spexar för fullt. Hon blir som trollbunden när dessa klipp kommer på.

Idag åkte hela familjen till Falköping för innebandy. Jag skulle stanna hemma och vila kropp och röst. Men jag kunde inte somna om imorses och var mest rastlös och uttråkad. Så jag började städa, inte vanligt plock-städ utan djupdyksstäd där man sorterar ut papper och slänger/ sorterar in i pärm. Ge sig på inomhusförråd osv. Hann med massor och i slutet gick jag bara och tittade ut genom fönstret. Saknade min familj och ville få hem dem igen.

På eftermiddagen åkte Vicke och en kompis ner till stan för att hänga.
Vi andra åkte förbi Hasselbacken en snabbis och lämnade tillbaka en kasse lånekläder samt lämnade av en ny kasse med kläder. Totalt blev jag av med 3 stora påsar som stått ivägen i gästrummet hur länge som helst. Vilken befrielse.
Därefter åkte vi till Elins Esplanad.
Köpte lite nya lådor på Claes i sjön.
Pontus skulle bara köpa en påse nya chips till kvällen...jo men Tjena, det slutade med sjuhundra någonting.

Jag tror mitt förmiddagsstäd inspirerade Pontus för när vi kom hem från Elins Esplanad så började han dammtorka och dammsuga hela övervåningen.
Så skönt... nystädat halva huset.
Men fy 17 vad ont jag har i hela kroppen.
Känns som en muskelbristning på i sida lår. Ont långt ner på röven och hela ryggen. Men det är det nog värt.
För jag är så nöjd med all städning.
Jag har t.o.m lyckats få Ella att gallra bland sina gosedjur. Hälften rök... så nu har vi gjort plats för kommande projekt.
Jag ska plocka ut godbitarna från mina maskeradlådor som Ella ska få.
Tror hon kommer tycka det är riktigt kul med alla grejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar