onsdag 7 mars 2018

Say hello to my new little friend....

Igår ringde jag VC efter en hemsk natt med äckelhosta, pipande lungor, klåda i hals och bröstkorg.
Orkade inte mer av skiten, naturligtvis fick jag en telefontid när vi hade lagmöte på jobbet. Naturligtvis bröt jag ihop i telefon och bölade något kopiöst.

Jag fick en läkartid efter lunch.

Läkaren lyssnade på mina lungor och konstaterade att det var "trångt " och att jag hade astmatiska symptomer.
Utifrån pågående allergiutredning och att jag var gravid så ville hon att jag skulle pröva att inhalera astmamedicin för att jag kunna avgöra om hon skulle släppa det spåret lr inte. Jag fick två omgångar.
Omgång ett gjorde inte någon supersucce....men vid omgång 2 hände något. Luftvägarna vidgades och hostan försvann. Även pipet i lungorna.
Helt fantastiskt skönt.
Fick givetvis även bieffekter såsom darrande händer och klappande hjärta. Men det var det lätt värt.
När läkaren lyssnade på lungorna igen så var det klara förbättringar. Jag är så glad över att hon fattade galoppen direkt.
Hade aldrig kunnat ana att jag är astmatiker.... så nu har jag en inhalator hemma och är även ordinerad röstvila några dagar. Idag sjukskrev jag mig från jobbet och Ella kan vara på dagis. Men imorgon är dagis stängt och jag har flexledigt pga detta. Känns rätt kört att lyckas med röstvila med en tvååring hemma :P

Tänk vilken skillnad jag redan märker på livskvalitén. Nu jäklar satsar jag på att bli 100 % frisk!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar