torsdag 29 mars 2018

FÖRLOSSNINGEN

Sätt inte morgonkaffet i halsen nu. Men ikväll fick jag besöka förlossningen pga minskade fosterrörelser. Hela dagen har vart "märklig". Det började med att jag vaknade och inte kände av bebisen.  I vanliga fall brukar det vara full rulle på morgonen. 
Innan frukost kände jag till slut, något diffust puffande.
Sen har jag liksom haft bägge barnen hemma så har inte hunnit reflektera så mkt över det.
Jag kände bebisen någon gång på dagen och jag tänkte då att det var skönt men att det var så "små rörelser" mot vad jag är van vid. 

Efter att Ella somnat så drack jag ett stort glas iskallt vatten och la mig på vänstersidan. 
Men inget hände... Ingen bebis som ville ge sig till känna. 
Efter ett tag så drog jag i mig ett till glas vatten och la mig ner. 
Nu började jag faktiskt bli orolig på riktigt. 
Pontus hämtade godis och tryckte i mig socker... Ingen reaktion. 
Vi försökte buffa och puffa utan någon reaktion. 
Då ringde jag faktiskt in till fl för att få råd om mer saker man kan göra hemma.
Men barnmorskan tyckte jag skulle komma in på en kontroll.

Så därför åkte jag in. 

Jag hade sån tur att det var precis coollugnt på förlossningen ikväll.
En undersköterska stod och väntade på mig i dörren och jag fick genast blodtryck m.m. kollat. 
Sen kom bm och tog CTG. 
Vilken fantastisk lättnad det var att få höra hjärtljuden. Någonstans i bakhuvudet fanns det ändå en tanke om att bebisen kanske dött i magen.
Därefter kom läkaren och gjorde ett ultraljud. 
Mitt 10:e.....
Det såg bra ut och läkaren gjorde även en ny viktuppskattning på bebisen.
- 6 % låg jag på nu.


Jag fick därifrån otroligt lättad, jag ångrar inte att jag ringde förlossningen för magkänslan sa verkligen att något var konstigt. 
Det tycker jag fortfarande...
 Bebisen rör fortfarande inte överdrivet mkt på sig. 
Men men.. 
Jag hoppas att det bara är ett trött dygn och att bebisen är fit for fight imorgon igen.

Tog denna bild och skickade till Pontus så att han vet vad han kan äta om hungern slår till under kommande förlossning :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar