onsdag 28 mars 2018

... EN TILL!!

Vi fick ytterligare en sån här fin dag.
Solen strålade och det var riktigt varmt och gött på vår altan.
Vicke har vart ute och kört innebandy halva dagen.

Dels kom Max bort och killarna körde tills alla bollar var trasiga.
Sen blev det en till omgång lite senare.


Jag försökte locka hem Pontus tidigare från jobbet idag då det var så fint väder.
Men det var inte lätt då han hade trökiga möten inbokat.
Men jag försökte ändå överraska med lite frisk luft
(ja, ni läste rätt... numera kan jag andas frisk luft utan att bli dålig).
Jag och Vicke släpade ut picknicfiltar och stora kuddar vid solväggen.
Sen lagade jag Rösti med hamburgare (MUMS)
Sen fick alla göra sina tallrikar och gå ut i solen och äta.
Vi hann både äta upp, titta på Vicke när han spelade och vara va en stund innan solen började trilla ner och det blev kallt.

Ikväll skjutsade jag ner Vicke till Arenan då han skulle kolla på en innebandymatch med sina kompisar. Pontus är nere nu och ska hämta.
Tydligen funkade inte hans swish, skar lite i hjärtat.
Hade jag vart 12 år och vart påväg att handla i kiosken och swishen inte funkat hade jag skämts ihjäl.
Men måste vara ngt med swishen? för han har alltid kunnat swisha tidigare och pengar på kontot har han. Konstigt! Sånt där ska ju bara funka.

Imorgon är sista dagen denna påskvecka som jag är en ensam vuxen här hemma på dagen.
På torsdag kväll ska Pontus få massera mina fötter (alla såna där känsliga punkter ni vet).
Sen ska jag försöka gå på promenad på fredag haha.
Nu vill jag få igång förlossningen snart.
Vore toppen om det kom igång under påsk.
Barnvakterna är lediga och allt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar