fredag 30 mars 2018

STORSTÄD

Fy Helsiki vilken städdag jag/ vi haft idag.
Allt för att försöka sätta igång något ;-)
Ev. Kan det vara som så att vi verkligen behövde det :P.

Började dagen med Ellamys efter en jobbig natt. Var det inte jag som vaknade av akut kissenödighet så var det Ella som var törstig/ ledsen/ letande efter napp och snutte. Tyvärr har inte Pontus någon biologisk gen som gör att han vaknar av minsta knyst från andra sidan huset.
Ifs är det väl tur för då står han även ut med mina snarkningar.

Pontus tog med Kidsen till Arenan idag. Jag började storstäda. Tungt, skitigt och precis asjobbigt. Men kopplade upp Spotify på högtalaren och kavlade upp ärmarna. Efter badet ringde Pontus mig och frågade om jag var ute och sprang lr födde barn pga mina flåsningar. Sanningen: jag skurade duschväggar.
Familjen kom hem med BK och sen fortsatte städningen. T.o.m Vicke blev inspirerad och städade spontant hans och Ellas rum. Skitfint blev det!
Pontus hjälpte mig på markplan och fasen vilken go känsla som infann sig när allt var klart. Det luktar såpa i huset och allt är betydligt mindre dammigt.

Framåt eftermiddagen tog Pontus med sig Ella till Maxi för att handla middagsmaten. Det bjöds på grillat idag.
Mycket uppskattat, speciellt eftersom jag kräktes upp lunchen. Alltså det här med att jag måste passa mig för vad jag äter är helt extremt. Jag kan inte dricka läsk (som jag gjorde till lunchen). Inte heller någon mat med grädde i. Det som händer är att jag då får såna hostattacker så att allt flyger upp igen. Mycket märkligt... Men kan tydligen inte tumma på detta som jag försökte med idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar