söndag 11 mars 2018

Innebandysöndag, söndagsfika hos exet och lazysöndag!!!

Ella vaknade först och kom över till vår säng.
Var mest morgonmys med pappa som gällde denna morgon.
Han var knappt kontaktbar så tyckte det kändes lite orättvist när hon låg och klamrade sig fast sig på en mumielik fadersgestalt. Men men, alla "pappiga drag" är välkommet här hemma då hon med all rätt numera är supermammig. Inte konstigt när vi är hemma så mycket ihop!

9.30 började Vickes innebandymatch och givetvis var hela familjen på plats för att hejja trots att det inte var "vår" helg. Killarna mötte Tibro och tyvärr åkte de på en förlust.
Nya tag nästa helg, då kommer det även avgöras om killarna kommer 2 eller 3:a i serien då det är sista seriematchen.

Direkt efter matchen åkte vi och fikade hos mitt ex aka Vickes pappa m. familj.
De kommer högst troligt hjälpa oss med att vara barnvakt åt Ella den dagen vi åker in till förlossningen. Så vi försöker hänga där lite mer nu inför. Men känns som det absolut inte kommer vara några problem. Ella älskar att hänga med den familjen och har alltid väldigt kul när hon är hos dem. Skönt att ha detta upplägget tycker jag.
Tiden drog iväg och helt plötsligt blev det bråttom iväg: Pontus skulle iväg på tidig hockeyträning och Ella behövde ha i sig lunch innan hon förvandlades till ett monster för att hon inte fått sova i tid.
Strax efter 13.00 var både jag och Ella i varsin säng och sov gott :P
Vi vaknade inte förrän efter 15.00....

Då kom Vicke och Pontus hem.
Family completed!
Fasen vad jag och Vicke tjafsade med varandra förra veckan, men det är som bortglömt nu.
Jag överlät läxläsning (matte) till Pontus ikväll och vips så slipper jag och V tjafsa :D
Pontus tyckte även att vi skulle köra lazysöndag och hämta mat: Pizza till Pontus och Ella och Thai till mig och Vicke. Sen ville Ella ändå ha samma mat som oss efter typ 3 tuggor av sin pizza.
Förstår henne :P :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar