söndag 6 maj 2018

FAMILJEKOMPLETT

Framåt eftermiddagen så kom Vicke hem 💓
(ett nytt bloggverktyg fanns tydligen så att man numera kan infoga emojis)

Det är inte bara småttingar som förvånar en med sin utveckling.
Vicke kom hem och tog fram gitarren för att visa det senaste.
Fasen, nu börjar det hända grejer- kunskapsmässigt.
Helt klart impad, han har inte ens gått på musikskola i ett år.
Väl investerade pengar 👈

Därefter har han busat massor med Ella, han tackade ja till hennes studsmattserbjudande och hoppade en evighet på mattan till Ellas stora förtjusning.
Han har även glidit runt med sin lillebror på armen.
Mitt hjärta smälter en aning av dessa fina barn.
Båda syskonen verkar avguda lillebror och är så mysiga mot honom.

Pontus bjöd på en grillmiddag efter att han avslutade en löprunda.
Hehe, ja ni läste rätt.
Nu så, är han på G med årets löpardebut.
Lite avvis måste jag säga.
Att ta ett endaste joggsteg känns oerhört avlägset för min del.

AFTER DINNER!

När man satt i sig en stor grillmiddag är normala människor rätt däsna.
Vicke drog igång med världens träningspass.
Han hade laddat ner någon träningsapp och var tydligen igång med hårdträning inför beach 2018.
Killen behöver knappast ytterligare träning utöver sin vanliga.
Men han körde på.



Jag blev så pepp att jag till slut lade mig på golvet och körde knipövningar.
Alltid nått 😉

Imorgon fyller min stora kille år.
Hela 13 år, tänk... en tonåring i huset.
Läskigt (?)

Han är både peppad och nervös (tror jag).
Han önskar sig en amerikansk pannkaksfrukost.
Vilket han ska få, men det blir en rejäl utmaning för oss.
Både småttingarna och vi vuxna har inte vaknat och gått upp förrän efter 8 varje dag.
Nu får vi ställa klockan och tassa upp för att fixa frulle.

Sen kommer vi äta en sen middag då han har fotbollsträning.
Wokade nudlar har han beställt.
Så vi får fara och hämta upp lite take away.

På tal om fotboll...

Vickes fotbollsdagar denna vecka:

måndag
tisdag
onsdag
fredag
lördag

Känns aningen galet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar