fredag 18 maj 2018

BRÅKIG, BEBISSYNDROM OCH RONJAHÄNG

Igårkväll slog bitterfittan till hemma hos mig.
Jag gjorde den "klassiska" gick och var förbannad/sur över saker som jag tyckte P skulle göra.
Jag sa dock inte något till honom, för att jag tyckte att han borde fatta det själv.

Killar har en tendens att inte alltid kunna läsa våra tankar.
Nu hade P ändå så dåligt samvete för att han skulle på fest idag så att han städade, tvättade, diskade, vek tvätt osv. Allt detta framför någon hockeymatch på tv:n ifs.
Men det var snällt att han inte valde att bara sitta och titta på hockey.

Mitt dåliga humör fortsätter även under natten så att han fick ta nattmatningen på bebis.
Schyst... 

Men idag fick jag tillbaka lite go energi i form av häng med Ronja och hennes Lexie.
Det blev lek med barnen, lunch och sen lite mer lek innan de for hemåt.



Aldrig förr har Ella lekt så mycket bebisrollekar som nu 👈
Hon klättrar upp i barnvagnen, lägger sig i babynestet, babyskyddet, babysittern.. 
Lägger på sig babyfiltar osv.

Turligt nog är hon världens goaste mot sin lillebror.
Pussar, klappar, kramar, vill hålla.
Frågar efter honom om hon inte ser honom os.v.
Det är verkligen som att hon till slut fick sin livs levande docka 😹

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar