fredag 18 maj 2018

NÄR MAN TAR UT SEGERN I FÖRSKOTT?


Denna fredagen är jag alltså ensam förälder hemma till de två minstingarna.

Dagen har vart bra och gått bra.
Det blev en snabb tripp till Ica Maxi för att köpa mer ersättning och blöjor.
Jag var på helspänn under hela utflykten.
Jag ville ha någon främling som nös basilusker på min lilla bebis.

Väl hemma låg bebis och sov till tonerna av Danny D.
Jag och Ella åt en restmiddag från lunchen i lugn och ro följt av en dusch av minime.
Sen hände det sjukaste>>>>

När Ella fått på sig pyjamasen så gick jag ner för att göra en flaska till bebis.
När jag kom upp igen så var hon borta.
Jag ropade hennes namn och fick tillbaka ett svagt "jag är här".
Då har hon alltså krupit ner i sin säng, med napp och snutte och dragit upp täcket till hakan.

- Jag vill sova, säger hon.
- Det får du, men vill du inte höra godnattboken först?
- Okej då...

Ella somnade på sidan två... men jag var så chockad så jag läste 4 sidor till.
Just in case!
Detta betyder att hon sov innan klockan ens slagit 19.00.
Förstå mig rätt... det här har aldrig hänt tidigare!
Man får alltför ofta pedagogiskt lura henne till sängen.

Bebis (kanske måste sluta kalla honom det, men jag har liksom inte vant mig vid namnet än.. det faller sig inte naturligt) fick ett bad och en ren pyjamas.
Sen somnade även han 🙌
Bägge mina småttingar sover innan klockan är 20.00.
Fasen vad nöjd och stolt jag blev.
Jag satte mig vid datorn för att blogga.
Jag brukar alltid blogga från mobilen, därav diverse meningsfel då T9 går igång.
Men det är alltid skönare att skriva från datorn.

Klockan hinner nästan bli 20.30 då jag hör ljudet.
Ljudet av en kaskadkräkning som aldrig tar slut.
Bebis är helt nerkräkt och han flyter omkring.
Det är bara att ta upp, torka av, fram med våtservetter och ny pyjamas. 
Lite mer mat och sen söva om.
Strax därefter hör jag i babyvakten hur Ella vaknar till liv och dricker vatten följt av ett skrik.
Så nu går speldosan för fullt där inne och jag sitter utanför sovrummet och är på helspänn efter ljudet av kräkningar. Mitt katastroftänk går igång och jag är livrädd för att jag inte ska upptäcka en kaskadkräkning.


Så ja, jag jinxade och tog ut segern i förskott.
Jag är inte alls säker på att detta kommer bli den bästa nattningskvällen ever.
.Vi får se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar