onsdag 16 maj 2018

VI ÖVERLEVDE DAGEN

Föregående natt var hemsk.
Iallafall om man är van att enbart gå upp 2 gånger för att mata bebis och sen gå och lägga sig igen. Problemet var inte bebis utan tvååringen som vaknar och är ledsen. Det blev inte många timmars sömn man lyckades skrapa ihop.
Humöret dippade rejält vid 5-6 tiden.
P fick ta över...
Dvs han fick gå upp med Ella och rodda frukost och barnkanal och allt det där.
Jag såg fram emot att Ella skulle återgå till dagis så jag kunde sova ikapp när bebis sov. Snacka om bakslag när ett sms damp ner från dagis som varnade att maginfluensa gick hos dem.
Just där och då kändes det som livet rann ur en. Dramatiskt? Jepp... men så var man rätt schleeten också 
Men även Ella var schleeten och för första gången någonsin så sitter hon och nickar till i soffan. Så klockan halv tio kunde jag lägga henne igen. Hon stensomnade...även bebis somnade efter en stund. Känns som någon uppfyllt min högsta önskan och jag fick sova ikapp. Vi (jag och Ella) vaknade 2 1/2 timma senare som två nya människor. Vi fick till och med äta lunch innan bebis vaknade.
Men trots att det är så fint väder ute så sätt vi inne i vårt svala hus. Det var alldeles för varmt för att vara ute och leka vid ett. 30° är inte att leka med och Ella får inte bada just nu då hon har väldigt ont i underlivet av allt frätande lösba*s som hon har pga pencilin. Stackars tjej!
På lördag är det slutbehandlat då ska hon få en doktorsväska i present för att hon vart så duktig ❤
Framåt em kom Pontus pappa och assistent förbi, jag blev väldigt överraskad för trodde de skulle komma imorgon. En stor och fin blomma hade de med sig. Även en tårta, som Ella säger: farfar har ALLTID med sig fika.
På kvällen cyklade jag och Ella iväg till Karstorp och hejjade på Vicke som mötte AIK. De vann med 5-2, tyckte synd om killarna som fick spela i denna värmen. Men fasen vilket gött väder att TITTA på fotboll i 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar