tisdag 8 maj 2018

SOMMARDAG I HUSET

Vilken sjuk dag, början av maj och det har vart högsommar i vår trädgård. 30 grader mätte termometern vid ytterdörren. Undrar hur varmt det var vid altanen  (?).
Jag vaknade 7.50 av att Vicke försovit sig och yr runt. Jag slänger mig ner och brer mackor som jag slänger till honom när han skulle cykla iväg. Tydligen hade han hunnit med 2 min marginal. Exakt hur fort han måste cyklat förstår jag inte.

Jag väckte Ella för att få lite egentid med henne  (resten låg och sov). Så vi åt frukost och gick ut en sväng innan vi fick liv i lillebror. Jag drog igång projekt förråd/garagerensning denna morgon.
Detta var ett resultat av att soptunnan snart är full och det är mer än 1 vecka kvar till tömning .... Vi behövde alltså åka till tippen med allt brännbart som låg och väntade i huset... Men som inte kommit ut till soptunnan pga ovanstående problem.
Pontus nappade på mitt projekt och satte igång han med. Lillebror låg mest och sov hela dagen och Ella lekte med en gammal sovsäck. Så vi gick massor gjort.
Pontus fick åka två omgångar till återvinningen och till Risängen.
Sen började han skrubba altanen med såpa. Ingen av oss fattade exakt hur varm denna dag skulle bli, så det blev lite som en chock. Barnpool pumpades upp och rengjordes till Ellas stora förtjusning. Sen fyllde Pontus den med vatten och Ella låg i tills vi tvingade upp henne.

När Vicke kom hem blev det studsmatta med vattenslangsdusch för bägge barnen.
Så kul man kan ha med lite vatten 😊

Pontus grillade korv som intogs inomhus... det var alldeles för varmt utomhus. Vi kom på att det var ett parasoll vi skulle ha köpt...

Framåt kvällen gick vi en promenad till Karstorp då Vicke hade seriepremiären mot Mullsjö. Killarna tog hem en go vinst med 6-1. Stackars Vicke var inte hundra efter matchen. Han har ett stort vattnigt sår på knät som påverkar honom. Inför matchen hade vi plåsterspray på. Men gör ont ändå. Sen var han rätt uttorkad så vi fick trycka i honom vatten och resorb när han kom hem. Sen låg han under täcket och frös. Imorgon är det match igen och den var han inte pepp på. Han lär bli rätt knäckt när han får veta att kallelsen inför lördagens match har kommit.
Vanligtvis spelar man EN match per vecka. Han kommer spela TRE matcher + träningar. Kämpigt värre just nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar