måndag 28 maj 2018

HIPP HIPP HURRA PÅ MIN ÄLSKLINGS FÖDELSEDAG ❤

I lördags fyllde min stora kärlek 35 år.
Jag och barnen väckte honom med skönsång och paket. Han fick en whiskey från en special edition från mig. Tyvärr hade jag ingen aning om att han inte dricker rökiga whiskeys när jag hängde på låset på lanseringsdagen. Trist!!
Men han fick ett par mysbyxor också eftersom jag i alla år gnällt över att hans andra par inte sitter så smickrande haha.
Ett gäng strumpor fick han också då han tidigare bett mig att köpa, men jag har glömt varje gång. Jag försökte även skämma bort honom i vardagen och strök ALLA hans skjortor  (var ett gött gäng som samlats på hög). Han slapp även alla bajsblöjor denna dag. Brukar vara 1-2 st. Men just denna dag levererade barnen 4 stycken. Tackarr för detta!

Vi hade planerat att göra en frukostpicknick med bad vid Boulognersjön. Men när vi hade packat ut allt (packat TVÅ bilar fulla) och började gå bort till sjön så ser vi att det är en byggarbetsplats och att sjön är avstängd.
Det var bara att packa in allt igen och åka upp till Simsjön.

Väl där intogs en supergod frukost med mackor, plättar, tilltugg och meloner.
Mätt och belåten fick jag åka ner till stan igen för att hämta 3 kompisar till Vicke
(Måste få pris snart för att vara världens bästa mamma??). Vi hade med två uppblåsbara badleksaker och ALLA barn hade väldigt kul. Så det vart full pott.
Tyvärr verkar det som att min älskade rosa stora dounat numera är trasig 😕.

Framåt eftermiddagen så kollade vi på fotboll när Vicke mötte Skara.
Han levererade ett snyggt mål och matchen resulterade i en vinst.
Vicke kom inte hem förrän framåt femtiden då han badade med sina lagkompisar efteråt.

Vi avrundade denna dag med hemmagjord pizza på altanen.
Barnen körde på sina cyklat och vipps skulle alla utom jag träna på att stegra på sina cyklar. Fram och tillbaka cyklades det på cykelvägen utanför vår baksida.
Så sjukt go kväll.. att äta Pontus kladdkaka med gräddglass och jordgubbar i ljummen sommarkväll gjorde inte saken värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar