onsdag 9 maj 2018

VILKEN DAG

Ja: vilken dag!!!

Pontus opererade bort sin tand.
Jag fick åka till vårdcentralen för en ny bedömning av Ellas utslag som numera växt 2 cm. Diagnos: Borrelia.

Så nu är hon satt på en pencelinkur.
Men att försöka hämta ut medicin utan leg. var inte så lätt. Så blev att åka hem och hämta och sedan göra ett nytt försök.

Jag ska försöka få barnen TBE vaccinerade så snart som möjligt.
Vidriga äckliga fästingar...
Verkar som att medicinen slinker ner iaf.
"MMMM smakar CHOKLAD" sa hon efter första omgången. Ni som provat Kåvenpenin kanske inte håller med?!

Vicke har inte vart på något soleskenshumör då han inte vill spela så mkt fotboll. Så har haft någon form av peppsnack med honom där jag uppmuntrade honom att ta ett snack med tränaren för att kolla om det är någon form av kris på folk på lördagensmatch lr om det är killar som får stå över för hans skull. Om det är sistnämnda som är orsaken till att han är uttagen till tre matcher så peppade jag honom att säga att han inte vill spela lördagsmatchen. Annars kanske man behöver bita ihop och ställa upp för laget just denna vecka.

Ikväll har jag badat bägge småttingarna, Ella hjälpte till att bada lillebror och sen fick hon hoppa i stora badet med bubblor.
Hela hon var ett russin efter det 😂


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar