söndag 6 maj 2018

UPDATE: BABYBLUES, ERSÄTTNING OCH ATT FÅ SIN NYA FAMILJ ATT FUNKA

Hej, det var ett tag sedan jag skrev något nu.
Mycket har hänt sedan dess.
Det jobbigaste har vart den s.k babybluesen.

Den slog till rejält och skiljde sig rejält från upplevelsen efter Ellas förlossning.
När jag fick babyblues efter Ellas förlossning så skrattgrät jag omvartannat.
Jag grät för allt jag tyckte var fint/sorgligt/vackert/underbart.

Denna gång gick jag under isen och blev så fruktansvärt deppig.
Jag låg och stirrade rakt ut och kände ingen livsglädje alls.
SKITLÄSKIGT!!

Jag var medveten om att jag drabbats av babyblues men det kändes som jag aldrig mer skulle kunna bli lycklig igen. 


Givetvis "gick det över".
Tror att förlossningen verkligen satte sina spår.

Mitt i babyblusen så tog jag beslutet att byta ut amning mot ersättning.
Det är inte alltid så smart att ta större beslut under sådana förutsättningar.
Men jag ångrar inte mig, så var skönt att övergången funkade så bra som den faktiskt gjorde.

Numera har jag vart med i matchen i hela två dagar.
Det betyder att jag inte har haft superonda eftervärkar eller har vart sådär svag i 
kroppen på två hela dagar. 
HURRA!!

Livet är så mycket lättare helt plötsligt :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar