onsdag 30 maj 2018

VÄRMEBÖLJA

Idag har det vart nära 30° vilket innebär att vi mestadels suttit inomhus idag.
Jag vill inte ha ute bebis mer än nödvändigt (t/r dagis) då han redan kräks som ett såll. BVC och jag kom till slut fram till att det lät som han kissat uratkristaller pga uttorkning. Jag skulle ha koll på kisset. Så idag har jag vart kisspolis och tittat på blöjstrecket stup i kvarten. Bebis har kissat ytterst sällan och mkt lite. Vilket inte är bra, han får alltså inte behålla så mkt mat i magen. Men i övrigt är han okej, han har vart på bra humör, pratigt humör och även på arg humör. Stackarn är hungrig typ hela tiden. Men då han bara kräks upp det så blir det som en ond cirkel. Jag ska fortsätta vara kisspolis och kolla allmänhälsa. På fredag ska vi till bvc på en extravägning. Känns skönt!

Idag kom vårt Ikeaparasoll, jag blev lite besviken då det inte hade samma nyans som vi trott utifrån hemsidan. Men jäklar vad stort det var och vridbart i 360° så det är väl ok. Men hade velat haft ett vitare...

Ella kom hem och var en riktig gounge. Hon har även hjälpt mig att rensa ogräs med en plastpinne. Jag skrek högt när äckligaste masken låg framför mig.
Fick bort Ella fort så hon inte hann se vad det var. Jag vill INTE föra över mina fobier till henne. Pontus fick komma och ta bort *ryser*.

Vi har haft sista kvällen med Pontus för nu åker han iväg på en 2 dagars utbildning. Läskigt att vara helt själv imorgonkväll. Vi har ju redan gjort det en gång innan. Men kan inte påstå att jag känner mig trygg i att vara ensam med två småttingar ännu. Om jag tar en bloggpaus till helgen så är det högst troligt för att jag brutit ihop här hemma 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar