måndag 7 maj 2018

HAPPY BIRTHDAY DEAR VICKE ❤

Äntligen kom dagen- enligt Vicke!!

Dagen då han fyllde tonåring.
Det gick fint att gå upp.
Jag vaknade klockan 6 av Ella som behövde stoppas om för att somna om.
Sen försökte jag somna om medan minstingen låg och bajsade bredvid.
Det gick sådär.....

Men jag och Pontus lyckades styra upp morgonens pannkaksfrukost.
Sen gick hela familjen in och sjöng för Vicke innan vi i samlad trupp gick ner för att avnjuta den goda frukosten.
Vicke tiggde skjuts till skolan (för att inte sabba frisyren med hjälmen).

Därefter hade han tydligen en riktigt fin födelsedag i skolan med sina kompisar.
Fyra gånger hade de tydligen sjungt för honom.

Övriga familjen hade ett mindre äventyr så det vankades BVC. Först hade vi 2 1/2 årskontroll för Ella. Hon passerade utan problem godkänt tack vare sin verbala förmåga. Stolt man blev när hon satte alla "delarna". Dock räknas hon som aningen överviktig. Hon har planat som hon ska sedan 1 år men räknas som sagt fortfarande som överviktig. Vi tog det allihopa med ro och tror att det kommer lösa sig. Men ändå skönt att vara medveten om det samt att hennes BVC barnmorska ska följa upp henne redan vid 3 års ålder istället för nästa vid 4 år.
Vi fick även ett utslag kollat av läkare. Blev aningen svett när de talade om borrelia. Ellas förskola har haft en del problem med fästingar... Men läkaren trodde inte att det var borrelia men vi blev ordinerade en kortisonsalva för att se om det försvinner. Annars skulle vi kontakta dem igen. Otroligt skönt med svensk sjukvård. Utslaget är 9,5 cm brett och 4 cm hög så det är ganska rejält. Hoppas att det försvinner.

Efter Ellas kontroll var det dax för bebisen.
3,9 kg vägde han nu så det var skönt att höra. Jag fick offra mig och ta en liter kiss i mina händer vid vägningen. Nackdelen med att få en pojk- att alltid bli kissad på vid blöjbyten...

Efter BVC åkte vi vidare till stan där vi lunchade på gräddhyllan. Sen skulle jag hämta en present till Vicke som jag hade beställt. Jag passade även på att titta på örhängen. Jag fick ju ett par guldörhängen av Pontus i pushpresent. Men jag kände att jag aldrig kommer ändå guld till vardags då bytte till två par edblads örhängen. Ett par fågelörhängen och ett par med stjärnor. Mer Mia 😊

Pontus hittade ett par vita air max och Ella var på Glitter och fick en ring, hårsnoddar och ett diadem. Samtliga var nöjda när vi åkte därifrån.

Framåt kvällen dukades "kungsbordet" för Vickes födelsedagsmiddag.
Bra val av mat tycker jag (thai hause).
Ella var rätt avvis och har bestämt sig för att önska pannkaksfrukost och thaimat när hon fyller år också. Efter maten hoppade barnen studsmatta och skrattade högt. Jag fick nästan nypa mig i armen för allt kändes lite för bra för att vara sant. Mina älskade barn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar