torsdag 31 maj 2018

EFTER MORGONPROMENADEN

Pontus har farit till Vänersborg...lr Trollhättan. Har stora problem att hålla isär de två städerna av någon konstig anledning. Ella är avlämnad på dagis, idag skulle hennes grupp måla ute på gården.
Jag och Felix tog halvmilen i svalkande värmebölja. Skönt när man kommer hem, då känns det väldigt hälsosamt och hurtigt. Funderar på att ta mig upp till Billingen nästa vecka och gå. Vore skönt att se något annat än stadstrafiken faktiskt.

Jag funderade lite över hur jag kan ha sån tur med barnens sovrutiner. Hoppas jag inte jinxar något nu. Men Vicke ska sova 21.30 när han har skola lr tidig match dagen efter. Inga problem. Givetvis får han vara vaken längre fre och lör.
Men det funkar bra, vet att han har kompisar som verkar få vara vakna hur länge som helst (?). Han sover även väldigt tungt och har i princip aldrig vaknat när Ella skrikit... då har barnen rummen precis intill varandra med otroligt lyhörda väggar.

Ella har nästintill alltid sovit i eget rum och alltid i egen säng.  Hon sov absolut bäst på detta sätt. Givetvis har vi fått jobba med rutiner.  Men hon somnar även hon i egen säng och om hon inte är sjuk så sover hon hela nätter. Det nyaste är att hon somnar redan vid tredje sidan i god nattboken. Mysigt!

Nu till vårt senaste stjärnskott: bebis aka Felix. Han sover i egen säng bredvid vår säng (börjar bli platsbrist i vårt hus).
Han somnar även i sin säng och brukar sova 8 timmar innan han vill ha mat kl 5. Sen somnar han om. Så just nu är den nattliga tillvaron helt hanterbar. Givetvis blir man trött även fast man bara behöver gå upp där vid 5 snåret. Men inte så trött att jag inte fungerar. Däremot så MÅSTE jag börja gå och lägga mig i tid.
Oftast somnar jag inte förrän kring midnatt och det är alldeles för sent om man inte ska vara som en zombie kl 5 på morgonen.

Som jag skrev ovan, jag hoppas att denna tillvaro inte jinxas nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar