fredag 21 mars 2014

Hoppla

en fin stund på dagen

Hästarna på arbetsplatsen.
Kom på mig själv att det var längesen jag var ute och red.
Får nog ta och hoppa upp i sadeln så fort tillfälle ges.


Tycker verkligen om mitt jobb, känner mig så kluven inför sommaren.
Den eventuellt nya arbetsgivaren hade ringt mig, lämnat meddelande samt mailat mig idag.
Meddelandet var att min lön nu är färdig.
Kommer alltså inte få veta hur pass tillmötesgående de varit på mina krav förrän tidigast på måndag.
Känns lite segt...

MEN.. blev tipsad om ett jobb som låg ute med deadline idag som jag spontansökte.
Ett sånt däringa RIKTIGT jobb och inget semestervikariat..
Kändes tokläskigt, dels för att TÄNK om jag blir uppringd men också TÄNK om de inte ringer
- vad ledsen jag kommer bli då.

Nu när jag tänker på hur läskigt det faktiskt kommer vara att vara "arbetslös" så 
känns det som om jag aldrig vill sluta plugga.
Tryggt och skönt att vara student.
(trodde aldrig jag skulle säga så, men....) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar