onsdag 26 mars 2014

SNÖ!!!

Snöblandat regn raser ner utanför i skrivandets stund.
Antar att sonen är lagom nöjd över att satt på sig sina sneakers idag ;-)

Denna förmiddag har jag varit iväg på olika ärenden.
På väg hem så hade jag bestämt mig för att springa in och köpa ett par jeans som jag
testat hur många gånger som helst, men som jag avstått från att köpa.

Nu använde jag mig utav:
"om ödet vill att jag ska ha dessa jeans så kommer de hänga kvar nästa gång, i min storlek" strategin... 

Klart de fanns kvar i min storlek + ett par andra, för mig helt nya.
Intalade mig att det måste varit ödet som ville att jag skulle ha två par nya jeans idag.
Framme i kassan meddelade tjejen att jag faktiskt hade 150:- i bonus.
Då kändes det lite bättre!!!

Men hädanefter lovar jag mig själv att det enda jag får köpa till mig själv denna månaden är:
nytt smink och EN ny tröja. PUNKT.

Sonen ska få ett par nya converse, that´s it!!
Vi lever i överflöd just nu på det mesta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar