onsdag 17 januari 2018

HEMKUNSKAPSLÄXA IS THE SHIT!!

Vicke har börjat med hemkunskap i skolan och denna veckan har de i hemuppgift att handdiska efter två måltider. Detta skötte han snyggt så att både jag och Pontus har skrivit under lappen med lovord.
Imorgon skulle de få tillaga gröt och Vicke har vart taggad inför detta sen förra veckan haha.


Var det någon mer än jag som fick en mindre chock när man blickade ut denna morgon och möttes av allt snö som fallit under natten?!
Bilen fick man borsta fram under tung snö och trottoaren behövdes skottas innan vi lämnade hemmet.
Som tur är gjorde Pontus detta innan han drog till jobbet.
My man :P

Efter jobbet åkte jag raka vägen till Lundenskolan och förberedde inför föräldramötet.
Ett bra möte där man kunde knyta ihop säcken lite.
Mina år som klassförälder är (äntligen) snart slut och det värsta grovjobbet är över.
Barnen har vart grymma och samlat in 23 000:- och i och med att de valde Boda Borg så räcker pengarna. Vilket innebär att de inte behöver samla in mer pengar.
HURRA!!
Inget mer disco eller andra åtagande.
Nu ska jag snart betala Boda Borg fakturan för barnens pengar samt betala bussbolaget som vi hyrt för denna dag. Sen slipper jag även ansvaret som kassör.
Jag kan inte påstå att det vart övermäktigt.
Men känns ändå bra att barnen blir större och jag blir av med detta uppdrag.
Jag stod ändå över lagförälder för innebandyn i år för att det skulle blivit för mkt annars.
... and let´s face it!
Att organisera inom innebandyn med alla goa föräldrar är tusen gånger roligare än att kalla till föräldramöten dit det dyker upp föräldrar till typ 9 barn ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar