onsdag 17 januari 2018

Hard day with Skogsmulle

Idag plockade jag med en Ella som var helt färdig efter dagis. Idag hade de träffat skogsmulle och det är nog med stor skräckblandad förtjusning Ella deltagit idag. Hon brukar vara livrädd....

Trött, skrik och gnäll vid middagsbordet.
Slänger besticken, spottar ut maten... trotsar vid tillsägelser och bryter ihop när hon efter många om och men fick lämna bordet.

Sen fortsatte det hela kvällen.
Världens bryt vid tvätt och även när salva skulle på...
Ännu mer bryt vid nattningen.
Till slut somnade hon men har vaknat x antal gånger. Drömmer otäckt och är knappt kontaktbar. Tårar som strömmar nedför kinderna.
Aj aj... minstingen har haft en riktigt tuff dag.

Likaså som Vicke, som kom hem och säger att träningen gick åt skogen.
Badbyxor ligger hos pappa och det är inte bra då han ska simma med klassen imorgon. - hämtat du mina badbyxor efter att du skjutsat oss?

*suck*  jaja... off course my horse!
Allt för sina barn!

Själv upptäckte jag att en kollega dubbelbokat mina möten idag och från ett möte fick jag helt plötsligt tre i rad och lunchen blev framflyttad till ett.
Så det blev en ensamlunch på SushiYaki idag för min del. Därefter tillbaka för ett lönesamtal med chefen.
Fick fin feedback och en liten fingervisning över vad jag eventuellt kommer jobba med när jag är tillbaka efter kommande mammaledighet.
Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om detta.

MEN!
Kvällen avslutades hur bra som helst.
Jag och Pontus med varsin dator i knät och det hela utvecklade sig till en planeringskväll- my favorite!!
Vi har numera planerat hela föräldraledigheten samt lagt in dagarna hos Försäkringskassan. Skönt att ha det avklarat. Skönt också att få ett slutdatum på min föräldrarledigt. Samt hur Pontus ska vara hemma. Skönt att bestämt hur många dagar i veckan man ska ta ut och se att kalkylerna håller med god marginal.
Bebis ska skolas in på förskolan hösten 2019 och då är bebis 1 år och 4 månader.
Jag kommer vara hemma 1 år och Pontus tre månader.

Vi även lyckats enas om vilken restaurang vi ska besöka på vår barnfria tripp till Göteborg och bokat denna.
Pontus har även bokat övernattningen för han och Vicke när de ska köra en tvådagars i Sunne på lovet.
Ja, det blev ingen familjetripp upp till Dalarna i år. Jag strejkade väl lite. Hade ingen lust att köpa ny vinteroutfit för att stå och glo i en backe och vara höggravid.
Men ändå skönt att Vicke får åka lite grann iaf. Det blev en halvvägs kompromiss kan man sägs.
Så att det är skönt att ha betat av så många to do nu ikväll.
+ att vi har pratat med tre av dem som vi utsett till livlinor vid förlossningen.
Samtliga har sagt Ja, så det känns så skönt att det finns lite olika alternativ beroende på veckodag och tid på dygnet som förlossningen sätter igång.
Första tjing har faktiskt Vickes pappa och hans fina sambo. Ella verkar avguda dem och tycker det är precis skitkul att få vara där. Så känns så tryggt + att hon kommer ha sin brorsa där.

Så att nu är jag rätt redo att föda barn.
Kan vänta till mars någongång men sen ska jag beställa fotmassage och dricka hallonbladste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar