lördag 13 januari 2018

Vinst med 8-6 mot serieledarna

Hemkomna från Tiahölm och killarna tog med sig 3 poäng hem.

Matchen var spännande och Tidaholm var hela tiden hack i häl med målen men i slutet kunde Skövde dra ifrån lite.
Vicke gjorde som vanligt en grym och stabil match. Det är så roligt att se hans utveckling i allt han tar för sig.

Vilken skillnad det är på intresse från föräldrar. Jag missar inte många evenemang som Vicke deltar i. Jag VILL vara med så mkt som möjligt.
Mina egna föräldrar såg aldrig mig spela fotboll.
På sin höjd gick dem nog på någon konsert med blåsorkestern när jag spelade tvärflöjt. Mamma såg nog ett par ridlektioner på sin höjd, pappa såg aldrig mig rida.

Det är verkligen skillnad på intresse.

Ella fick lördagsgodis för första gången idag. Vi hade köpt en rulle med mjölkchoklad som hon fick dela med sina äldre kompisar på innebandyn.
Vet inte om det var dumt gjort av oss av introducera detta fenomen. Men nu är det gjort! Hon håller sig iaf långt ifrån saft/ festis/ läsk. Som det ser ut nu så skulle hon aldrig få för sig att smaka ens.
Imorgon kommer Vicke hem från  sin pappa. Som jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar