söndag 7 januari 2018

Tack och hej!

Då var Sibben Cup avslutad för vår del.
Vickes lag gick vidare i kvartsfinal men förlorade semifinalen med 4-2 mot Vänersborg.
Vi var därför hemma halv tolv och då ordnade jag tacolunch som var klar lagom till att även Pontus joinade oss hemma efter sitt monsterpass på Västerhöjdsgymnasiet.
Sicken perfekt sambo jag är ibland :D

Vi åt och åt tills vi alla hamnade i matkoma.
Ella och Pontus gick direkt och sov en mastodanttupplur på tre timmar.
Jag och Vicke var kaminvakt och passade på att se en film i soffan.
Jag slumrade en pyttestund, en så kallad perfekt powernap.

Framåt kvällskvisten unnade jag mig för första gången (helt stört att jag inte gjort det tidigare) ett riktigt varmt bad, med vaniljsalt och tända ljus.
Satte på lite lugn musik och sen bara gled ner... så jäkla gott för själen.
Jag känner mig så tung, vaggången är på plats och det är ett helvete att försöka sova om nätterna.
Jag är numera i vecka 26 och det känns som tiden står still och att jag aldrig kommer att komma i mål.

Nu har jag "bara" en ledig dag kvar på denna julledighet och på tisdag börjar allvaret igen.
Ser inte fram emot att börja jobba, skulle antagligen kunna vara helledig fram till BF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar