lördag 6 januari 2018

CUPDAG 2

Killarna tog igen gårdagens sovmorgon med bravur. 
Vinst i första matchen med 7-1 och killarna var magiskt bra. Allt flöt på!
Vicke gjorde en stark insats på plan och det var roligt att se att killarna höll uppe tempot trots att motstånd.



Dagens andra match var en oväntad historia.
Killarna mötte gruppettorna, ett Jönköpingslag och historiskt sett har alla lag från Jönköpings Kommun vart otroligt duktiga.
Jag hade redan räknat med en nolla.
Men matchen var otroligt jämn och rolig att titta på med högt tempo.
Antagligen den bästa matchen killarna spelat denna cup.
När det är 20 sekunder kvar av matchen lyckas motståndarna reducera till 4-4.
När slutsignalen tjöt så var det inga glada miner trots ett poäng.
Mamma Mia började böla på läktaren när jag såg hur ledsen V blev.
Plussa på lite gravidhormoner så lovar jag att det var svårt att få tårarna att sluta rinna.
Visserligen är jag en känslomänniska men är lite extremt nu under graviditeten.
Det gjorde så fruktansvärt ont i mammahjärtat att beskåda sitt egna barns tårar.

Grejen var att sista målet hade gjorts av en motståndare men hade touchat Vicke och därför tog han på sig hela skulden för oavgjort.
Det tog en stund att få honom att förstå att detta inte var på hans ansvar, utan att hela laget delar det ansvaret. Jag misstänker att hans tränare tog lite extra hand om honom efteråt.
Sagt det tidigare men jag är så otroligt glad för lagets tränare, så jäkla bra människor.

Så denna dag har återigen gått i innebandyns tecken.
Skjutsat och åkt hit och dit och under eftermiddagen så crashade vi en stund i huset och la oss och sov allihopa utan Vicke (som borde vara den som var trött).

Vicke spelar B-slutspel klockan 20.15 och vi ska till Arenan hela familjen och hejja.
Men först ska vi dit och hejja på det andra laget som spelar sitt B-slutspel precis innan oss.
Gotta say! Just love Innebandy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar