fredag 5 januari 2018

Prästens lilla kråka med Anna

Idag började Sibben Cup och vi fick för första gången på länge ställa alarmet för att komma upp. Vickes min gick sönder igår så enda jag ägde ända alarmet i huset. Jag var fasligt rädd för att försova mig.. Men, det gick alldeles finemang.
Barnen var förstås trötta när jag väckte dem vid 8. Ella sprang in till Vickes säng och kröp ner bredvid honom. Dem fick 5 min till bara för att de var så söta.

Första matchen gick inge vidare. Laget sov och bjöd bort 3 poäng.
Men till andra matchen hade alla vaknat och spelade lika mot serieledarna med 4-4. Vicke dominerade i vanlig ordning som back. Jag är nog min sons största fan (och kritiker) och jag slutar aldrig att imponeras av hans talang.

Hela dagen har handlat om att skjutsa till och från och givetvis massa innebandymatcher. Ella har lekt hela dagen med sina bästisar. På kortet körs det prästens lilla kråka för fullt.

Vi firade trettondagsafton med en familjemiddag på Sibylla innan vi skyndade tillbaka till Arenan för sista matchen. Nu laddar vi om för imorgon spelar Vicke mot Onsala och Bankeryd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar