söndag 21 januari 2018

GÖLLUNGAR

Såhär trötta var småttingarna efter Universeum :D
Ella fick åka med Simon i cykelkärran och somnade gott efter en stund.



När vi kom tillbaka till syrran fikade vi medan småttingarna sov.
Sen blev det pulkaåkning/ lekplats en stund innan kvällen.

Lördagsmys med popcorn och mamma Mu innan jag och Ella gick och la oss.
Bägge somnade innan nio.
Framåt tio väckte Vicke mig, väsande sa han till mig att vakna då jag tydligen snarkade (?) så högt att han inte kunde somna. 

SÖNDAG:

Ella vaknade vid åtta och ropade efter sin pappa.
Jag fick tända upp lite och berätta vart vi var.
Givetvis väckte vi även stackars Vicke.

Idag gjorde vi sista rycket.
Packade och satte på oss kalaskläderna.
Sen kom födelsedagsbarnens gäster och vi blev bjudna på golunch följt av födelsedagsfika innan vi begav oss hemåt.

Solen glittrade på snön och ju närmare Skaraborg vi kom desto mer snö låg det på backen.
Det kändes riktigt bittert att sitta instängd i en bil när det var så vackert utflyktsväder.
När vi kom hem efter fyra hade solen försvunnit.

Men Ella lös upp desto mer när hennes pappa kom och mötte henne vid bilen.
Tror allt att de hade saknat varandra en hel del efter 4 dagar ifrån varandra.

Jag måste säga att det är riktigt skönt att vara hemma.
Pontus har storstädat huset- dammsugit och våttorkat, tvättat mattor osv.
Helt fantastiskt.
Han är bäst!
Ifs hade det vart precis lika underbart att komma hem ändå.
Men nu är det så fint överallt.

Ser fram emot att få somna i min egna säng, med mitt egna svala täcke istället för ett svinvarmt extratäcke i samma rum med sina två barn.
Hehe, jag älskar mina barn.
Men jag älskar när de sover gott i sina egna rum :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar