fredag 26 januari 2018

Snabba puckar

Vår välplanerade eftermiddag fick en annan tvist än tänkt.
Ett telefonsamtal och jag å Ella fick slänga oss i bilen. Vickes bonusbrorsa hade kräkts ett par gånger idag och Vicke själv skulle strax komma dit efter skolan.
Jag slängde mig in i bilen så snabbt som möjligt och körde bort för att hämta hem honom två dagar för tidigt.

Då sjukt dålig timing.
Givetvis vill jag alltid ha Vicke hos mig.
Men på söndag fyller hans pappa år och de skulle fira. Istället verkar det som maginfluensa kommer härja hos dem över helgen :(.

Förhoppningsvis lyckades Vicke undvika smittan genom att fly fältet. Ibland är det ändå "lyxigt" att ha dubbla boenden.
Så det blev ingen buss lr bibbla.
Ella tog det bra trots allt.
Tur att man kan prata och resonera till en viss gräns med henne.
Istället blev det musikskolan och det är inte heller fy skam. Hon älskar att vara i det huset... Men muséet och kuddhörnan.
Imorgon blir det full fart.
Pontus ska till tippen och Vicke ska spela match. Vi ska givetvis hejja på!
Sen ska Pontus iväg på kvällen på något så jag å Kidsen kör hemmakväll.
Det blir nog väl. Pontus tycker jag är en tråkis som helst vill krypa ner i sängen redan vid sju-åtta på kvällen.
Inte för att sova utan för att det är enda stället som funkar just nu.
Jag framåt kvällen när kroppen är extra trött. Btw fick jag sms från en kompis idag... som födde en lite flicka idag.
Så mysigt... längtar tills de tar emot besökare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar