tisdag 9 januari 2018

ÄLSKADE DU

Då var vi igång:

Det gick över förväntan att återgå till verkligheten.
Ella väckte mig genom att ropa mamma genom babyvakten.
Då ropade jag tillbaka att hon kunde komma, varpå det snabbt sprang små trummande fötter på golvet. En mysig nyvaken tjej kröp ner bredvid mig. Fnissig och rufsig i håret.
Pontus hade vart lite trött i ögat idag så det visade sig att han inte hade hunnit åka iväg.
Så då kom även han upp och myste en stund innan han for iväg.

VARDAGSLYX!

Sen var Ella glad och förväntansfull över att få åka till dagis igen och leka med sina kompisar.

VARDAGSLYX 2:
Bilens rutor behövde INTE skrapas och inte heller var den immig på rutorna.
Det kallar jag lyx!

Ella sprang halva vägen in till dagis.
Sen smet hon in i rummet samtidigt som en pappa lämnade av sitt barn.
Hon slängde sig i famnen på en av sina pedagoger och berättade att hon träffat tomten och han hade paket. 
Jag fick både en kram och vink av en glad Ella.
Inga ledsna miner, så man kan lätt konstatera att hon saknat stället otroligt mycket.

När jag kom och hämtade henne, men aningens dåligt samvete då klockan var 17.00.
Vår deadline hade inte passerat, men har som mål att inte hämta så sent fastän vi har till 17.30 på oss.
Men hon hade precis ätit frukt och ville inte gå hem för att hon hade blivit lovad saga.
Jag fick lirka med henne därifrån.

Sen asgarvade hon hela vägen till bilen för att det luktade fis överallt.
(Slaketeriet?)

Väl hemma så provade hon sin nya kjol och halsduk som låg i ett paket i vår brevlåda.
I vanlig ordning röjjdes det en del i köket.



Hon har vart en göllunge hela kvällen.
Ätit bra, druckit flera glas mjölk och inte allt för mycket trots vid middagsbordet.
Hon har pussats och pratat med bebisen i magen.
Gått och lagt sig utan protest och nu sover hon.

Jag sitter och är något förundrad.
Men troligtvis måste vi föräldrar få ha såna här guldkantsdagar för att orka med resten av dagarna då det trotsats och skriks vartannat.

ÄLSKADE BARN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar